Fredrik Sundqvist
Fredrik Sundqvist
Data and Tech / Creative / Copywriter

Vattenfall

Kampanj för Vattenfall och deras samarbete med Studentkortet.

Visma Spcs (före småföretagsliv)

Det första kommunikationskonceptet vi tog fram för Visma Spcs hette "Vi tar ditt företagande personligt" och handlade om att vända blicken mot de anställda. Under det här konceptet tog vi även fram en idé om att göra om deras butiker till "Small Business Lounges". 

Boxer

För några år sedan skrev jag en del för Boxer, i en av kampanjerna drev vi med den svenska sommaren.

InfoTorg

När jag arbetade på Hultén Reklambyrå skrev jag mycket för InfoTorg. Ett företag som erbjuder upplysningar till företag och myndigheter. Det handlade ofta om att skriva väldigt riktade och specifika budskap.  

 

Vi-skogen

Kan trädgårdshandskar stoppa hunger och fattigdom? För att uppmärksamma trädets fantastiska krafter har vi valt att låta trädgårdshandskar och små trädplantor vara de centrala symbolerna i Vi-skogens kommunikation. På det här sättet hoppas vi att fler ska börja tänka på trädplantering som biståndsverktyg.

Visma Spcs

För att göra Visma Spcs ekonomi- och bokföringsprogram lite mer mänskliga har vi introducerat kampanjen Småföretagsliv.

Visma Spcs – B2B

Visma Spcs vänder sig inte bara direkt till egenföretagarna, de hjälper även redovisningsbyråerna att utveckla sina affärer. Här vill de ta en mer rådgivande roll. Något som vi valde att visa genom att låta artificiell intelligens skriva inledningen av annonsen.