Fredrik Sundqvist
Fredrik Sundqvist
Copywriter

Vi-skogen

Kan trädgårdshandskar stoppa hunger och fattigdom? För att uppmärksamma trädets fantastiska krafter valde vi att låta trädgårdshandskar och små trädplantor vara de centrala symbolerna i Vi-skogens kommunikation. På det här sättet fick vi fler att börja tänka på trädplantering som biståndsverktyg.

Visma Spcs – B2B

Visma Spcs vänder sig inte bara direkt till egenföretagarna, de hjälper även redovisningsbyråerna att utveckla sina affärer. Här ville de ta en mer rådgivande roll. Något vi valde att visa genom att låta artificiell intelligens skriva inledningen av annonsen.

Visma Spcs

För att göra Visma Spcs ekonomi- och bokföringsprogram mer mänskliga tog vi fram konceptet/kampanjen Småföretagsliv. Ett koncept som hade varit roligt att utveckla med allt från smarta tekniska tjänster till emotionella dokumentära filmer.

Vattenfall

Kampanj för Vattenfall och deras samarbete med Studentkortet.

Visma Spcs (före småföretagsliv)

Det första kommunikationskonceptet vi tog fram för Visma Spcs hette "Vi tar ditt företagande personligt" och handlade om att vända blicken mot de anställda. Under det här konceptet tog vi även fram en idé om att göra om deras butiker till "Small Business Lounges". 

InfoTorg

När jag arbetade på Hultén Reklambyrå skrev jag mycket för InfoTorg. Ett företag som erbjuder upplysningar till företag och myndigheter. Det handlade ofta om att skriva väldigt riktade och specifika budskap.  

IMG_0447.png
IMG_0445.png

Boxer

För några år sedan skrev jag en del för Boxer, i en av kampanjerna drev vi med den svenska sommaren.